مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی

امروزه همه چیز از آب درون بطری تا آب پرتقال به نظر

می رسد که  تا حدی  با ویتامین ومواد معدنی غنی شدند.

در ظاهر به نظرمی رسد که یک راهی برای کمک به تامین سطح اولیه مواد معدنی است به خصوص اگر تغذیه شما پایین تر از حد معمول باشد.

اما معمولا دریافت بیش از حد ویتامین و مواد معدنی می تواند به شما آسیب بزند.

مقادیر زیاد ویتامین ث و روی می تواند باعث تهوع اسهال درد شکم شود یا مقادیر زیاد سلنیوم که باعث ریزش مو ناراحتی شکم خستگی و آسیب های خفیف عصبی شود.

با اینکه بیشتر مردم حجم بسیار زیادی دریافت نمی کنند اما اگر شما برای صبحانه غلات غنی شده و میان وعده های مغذی و برای شام هم یک غذای غنی سازی شده و به طور روزانه مکمل های غذایی مصرف کنید به راحتی جزء گروهی خواهید شد که بیش از حد مواد مغذی دریافت می کنند.

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی:مکمل ها : مقدار را چک کنید

دکتریوهانا دوایر محقق ارشد  دانشگاه هاروارد در زمینه مکمل ها می گوید:شما مکمل های غذایی می گیرید و در کنار غذا و نوشیدنی خود مصرف می کنید.وی همچنین بیان می کند که بیشتر مردم نمی دانند که واقعا فایده ای برای دریافت بیش از حد ویتامین وجود ندارد بلکه ممکن است ضرر هم داشته باشد.اگر از مکمل استفاده می کنید سعی کنید از نوعی استفاده کنید که  از حد مورد نیاز یک فرد در روز برای تامین سلامتی بیشتر نباشد.با دکتر خود درباره ی هر گونه از مکملی که استفاده می کنید شامل ویتامین یا مواد معدنی و همچنین مقداری که مصرف می کنید صحبت کنید این به شما کمک می کند که این مقداردر یک بازه ایمن نگه دارید. اگر شما از مولتی ویتامین های ساده استفاده می کنید مشکلی در استفاده بیش از حد آن وجود ندارد.اکثر مولتی ویتامین ها حاشیه امنیت بزرگی دارند که حتی اگر شما ان ها را همراه غذا های غنی شده مصرف کنید مشکلی برای شما به وجود نمی اورد.دکتر دیوید کاتز رئیس دانشگاه ییل در ایالت کنتیکت آمریکا می گوید:دانشمندان هنوز نمی دانند که اگر به طور معمول یکم بیشتر از حد ویتامین یا مواد معدنی دریافت کنید چه مشکلی به وجود می آید.این بخشی از مشکلات است اما نشانه های نامحسوسی دارد.این نشانه های خفیف ممکن است شامل  سختی خواب یا تمرکز مشکل عصبی مانند مور مور شدن یا بی حسی تحریک پذیری زیاد بسته به این که کدام ماده از حد زیاد شده است.همچنین دکتر کاتز اضافه کرد که بزرگترین نگرانی این است که ما داریم غذا را با غنی سازی بیش از حد آرایش می کنیم.

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی

کارخانه داران تمرکز خود را از اینکه موادی مانند شکر چربی و نمک را از غذا خارج کنند به  اضافه کردن ویتامین د یا امگا 3 یا هر مواد رایج دیگر تغییر دادند.

وقتی که غذا ها را بیشتر و بیشتر غنی می شوند برای مصرف کننده  فهمیدن اینکه چه مقداری در روز بیشتر از  حد معمول مصرف می کند غیر ممکن می شود.پزشکان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که به دلیل این کارها عادت های غذایی  نامناسب جدیدی به وجود می آید.

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی:بررسی چهار ماده مغذی

دکتر دوایر می گوید:ویتامین د کلسیم و فولیک اسید سه ماده ای هستند که ممکن است شما بیش از حد از طریق مکمل ها دریافت کنید.بزرگسالان که به طور منظم از مقدار روزانه و معمول ویتامین د که یک میکرو گرم است تجاوز می کنند ممکن است به مشکلات جدی قلبی دچار شوند.اسید  فولیک به غلات برای غنی سازی آن اضافه می شود مانند برنج نان یا ماکارونی و  حبوبات برای جلوگیری از نقص و آسیب ها در نوزادان به دلیل کمبود اسید فولیک در زنان باردار.اگرچه غنی سازی اسید فولیک تعداد نقایص مادر زادی را 25تا 50 درصد کاهش داده است اما یک نگرانی برای سلامتی بین مردم برای دریافت بیش از حد آن ایجاد کرده است.انجام این کار ممکن است نشانه های کمبود ویتامین ب 12 را در بین میانسالان پنهان کند.کمبود ویتامین ب12  می تواند باعث آسیب های پایدار عصبی در صورت عدم معالجه اولیه شود.درحالیکه هیچ نگرانی در مورد غذاهایی که به طور طبیعی از فولات غنی هستند وجود ندارد.بیشتر مردم می توانند بدون نیاز به مکمل ها مقدار مورد نیاز اسید فولیک خود را تامین کنند.

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی:مصرف بیش از حد ویتامین

ویتامین ث یک ویتامین محلول در اب است که به رشد بدن و ایمنی و جذب اهن کمک می کند.از انجا که بدن ما تولید یا ذخیره ویتامین ث نمی کند مهم است که ویتامین ث را در رژیم غذایی خود قرار دهیم.برای بزگسالان مقدارروزانه توصیه شده برای ویتامین ث 65تا90 میلی گرم در روز است که با خوردن یک یا دو پرتقال در یک فرد سالم تامین می شود.اگرچه مصرف بیش از حد ویتامین ث خطرناک نیست اما ممکن باعث اسهال تهوع استفراغ ناراحتی شکم و بی خوابی شود.

به یاد داشته باشید که برای اکثر مردم یک رژیم سالم مقدار مناسب ویتامین ث را فراهم می کند.

مصرف بیش از حد ویتامین و موادمعدنی:تاثیر ویتامین د بر سرطان سینه

با توجه به صحبت هایی که شد الان می خواهیم تاثیر ویتامین د را بر روی یک بیماری نسبتا زیاد در بین خانم ها بررسی کنیم.

حضور گیرنده ویتامین د در غدد پستان و سرطان پستان از اوایل دهه 1980 شناخته شده است،و مطالعات متعدد قبل از بالینی نشان داده است که باعث تقویت رشد غدد نرمال پستان و حساسیت به سرطان زایی می شود. گرچه مطالعات نشان می دهد که اهداف واکنشی در سلول های پستانداران طبیعی و در سرطان های سینه مشخص است، اعتبار سنجی اهداف مربوط به تنظیم سلول، آپوپتوز، اتوفادی و تمایز چالش برانگیز بوده است. کمبود ویتامین د در بیماران مبتلا به سرطان پستان رایج است و برخی از شواهد نشان می دهد که وضعیت ویتامین د کم خطر پیشرفت بیماری یا روند بیماری را افزایش می دهد. اطلاعات بالینی مربوط به پاسخ دهی ویتامین د تومورهای ثابت شده محدود و غیرقابل حل است. ازآنجا که سرطان پستان ناهمگن است، تجزیه و تحلیل  در انواع خاصی از مولکول های این بیماری برای VDR

روشن شدن داده های متضاد ضروری است.

در حقیقت بیشتر مردم مشکلی با دریافت بیش از حد ویتامین یا مواد معدنی ندارند به شرط آن که از راه سلامت و ایمن آن یعنی غذای طبیعی باشد.

 

برگرفته از سایت:

https://www.webmd.com/diet/guide/effects-of-taking-too-many-vitamins

www.siencedirect.com/science

 

توافق نامه

علی پروین شه

نویسنده:  اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷

نظر خودتان را وارد کنید

fa_IRPersian
fa_IRPersian